معرفی سقف های اینتل دک

از دیرباز ساخت و ساز و معماری برگرفته از محل سکونت و نوع اقلیم بوده است. اگر به سازه های قدیمی مرز و بوم ایران عزیز توجه کنیم در می یابیم که نیاکان ما با بهره گیری از نوع اقلیم و اجزای بومی موجود در طبیعت و محیط زیست به ساخت و ساز و طراحی پرداخته اند. حال این نکته در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است که تقلید کوروکرانه و نابجا از روش ها و شیوه های کشورهای غربی نه تنها سبب بهبود و پیشرفت روز افزرون نمی گردد بلکه به دلیل متناسب نبودن با اقلیم کمک به هدر رفت انرژی ، عدم کارآمدی در برابر بالای طبیعی و … می گردد.

بسیاری از مهندسان و فعالان حوزه صنعت و ساختمان کشور نیز در سالهای اخبر در همین راستا فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را در صنایع زیر بنایی و خصوصاً صنعت ساختمان متمرکز کنند که یکی از فعالیت های چشم گیر در این صنعت، نو آوری در زمینه سیستم های پوشش سقف بوده است..

واحد تحقیق و توسعه اینتل دک، با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه محاسبات و اجرای انواع سازه ها و آشنایی با مسائل و مشکلات کارگاه ها و شناخت مزایا و معایب هر یک از سیستم ها و انجام مطالعات، تحقیقات و آزمایش های مکرر، ایده ای نو و کارآمد را به صنعت ساختمان ارائه نموده است.

اینتل دک، روشی نوین در اجرای دال های مشبک دو طرفه بوده، که زمینهی اصلی ابداع آن، اجرای تیرچه های متعامد با مقطع I شکل نامتقارن و به صورت کاملا مسطح می باشد.این سیستم بومی که برای اولین بار در دنیا توسط متخصصین مجرب کشور معرفی گردیده است علاوه بر حفظ تمامی محاسن و مزایای سیستم های سازه ای موجود، مشکلات اجرایی و محاسباتی آنها از جمله؛ وزن زیاد، هزینه بالا، قالب بندی سخت و وقت گیر، نیاز به دقت بسیار بالا در اجرا و … را کاملاً برطرف نموده است.

استفاده از خاصیت شکل پذیری بتن و بهره گیری از بهترین شکل ممکن برای المان های سازه ای سقف باعث گردیده اینتل دک با دارا بودن حداقل وزن سازه ای، پاسخ بسیار مناسبی در برابر بارهای وارده داشته باشد، که این امر در کنار  سایر مزایا، اینتل دک را به یکی از اقتصادیترین سقفهای جهان تبدیل نموده است.

فهرست