پلی استایرن یک پلاستیک همه کاره است که برای تهیه طیف گسترده ای از محصولات مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک پلاستیک سخت و محکم ، اغلب در محصولاتی از قبیل بسته بندی مواد غذایی و مواد آزمایشگاهی استفاده می شود. هنگام ترکیب با رنگ های مختلف ، مواد افزودنی یا پلاستیک های دیگر ، از پلی استایرن برای ساخت وسایل ، الکترونیک ، قطعات خودرو ، اسباب بازی ، گلدان های باغبانی و تجهیزات و سایر موارد استفاده می شود.

 

پلی استایرن همچنین در یک ماده کف ایجاد می شود به نام پلی استایرن منبسط شده که به دلیل خاصیت عایق کاری ارزش دارد. فوم پلی استایرن می تواند بیش از ۹۵ درصد هوا داشته باشد و به طور گسترده ای در ساخت عایق بندی منازل و لوازم خانگی ، بسته بندی محافظ سبک ، تخته های ماسوره ، سرویس های غذایی و بسته بندی مواد غذایی ، قطعات خودرو ، سیستم های تثبیت کننده راه و جاده و … مورد استفاده قرار می گیرد.

بلوک های پلی استایرن که در سال های اخیر جایگاه ویژه ای در بین ساززندگان ساختمان ها یافته اند این بلوک ها در ساخت و ساز به عنوان عایق دائمی در ساختمان ها استفاده می شود. بلوکها از نظر انرژی کارآمد هستند و از عایق بندی مطلوب نه تنها برای دیوارهای ساختمانها ، بلکه سقفها و حتی کفها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

این بلوک ها ابتدا فشرده شده و پس از آن فرم ها با بتن پر می شوند. ساختار ساختمان هایی با این بلوک ها بسیار شبیه ساختمان با بلوک های اسباب بازی است. پس از اینکه بتن در بلوک ها ریخته می شود ، پایداری حاصل می شود. میلگردها نیز قبل از ریختن بتن در بلوکهای کف قرار می گیرند. و برذای تقویت سازه از میله های فولادی استفاده می شود.

پلی استایرن مواد عایق صوتی را تشکیل می دهند و به عنوان عایق حرارتی عمل می کنند. علاوه بر این می توان لوله های سیم کشی برق و لوله کشی را می توان در پلی استایرن قرار داد. این امر نصب سریعتر لوله های برق و لوله کشی در ساختمان را تضمین می کند. با استفاده از سیستم بلوک پلی استایرن به هم پیوسته ، یک ساختمان عایق بندی شده با استثنایی بسیار قوی خواهید داشت.

به دلیل ویژگی های منحصر به فرد بلوک های پلی استایرن ، از آن در ساخت سالختمان هایی از یک طبقه تا ساختمانهای چند طبقه می توان استفاده کرد که هم سریعتر و هم ارزانتر از ساختمانهای آجری معمولی و فانی ساخته می شود. بلوک ها را می توان در پروژه های ساخت و ساز مسکونی ، صنعتی و تجاری نیز استفاده کرد. صرفه جویی در هزینه و زمان دو اصل مهم در صنعت ساختمان است. در هنگام ساخت با سیستم بلوک امکان صرفه جویی در نیروی کار ، زمان لازم برای تکمیل پروژه و کل هزینه های ساخت و ساز فراهم می شود.

 

مزایای بلند مدت صرفه جویی در انرژی را نمی توان نادیده گرفت. مقررات زیست محیطی در آینده سخت تر می شود و با ساختن بلوک های پلی استایرن ، شرکت ها می توانند اطمینان حاصل کنند که ساختمانهای آنها الزامات تنظیم محیط زیست در مورد آلودگی صوتی ، صرفه جویی در مصرف انرژی و بازیافت مواد مورد استفاده را رعایت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 + 12 =

فهرست